Wyndham Hotels & Resorts heeft het merk Vienna House overgenomen in een deal van $ 44 miljoen met de HR Group, een Europese hotelexploitant en langdurige partner, zo maakte het bedrijf donderdag bekend. De HR Group zal bestaande eigendommen van Vienna House blijven leasen, bezitten en exploiteren, nog steeds onder langlopende franchiseovereenkomsten.
De deal voegt bijna 40 hotels op de Europese markt toe – 28 alleen al in Duitsland – en meer dan 6.000 kamers aan Wyndham’s portfolio, dat voorheen 9.000 hotels telde in meer dan 95 landen.
“Europa blijft een versnelde groei voor de reissector presenteren met een sterke vraag die gestaag terugkeert in de vrije tijd en het bedrijfsleven”, aldus Wyndham president en CEO Geoff Ballotti in een verklaring.
Eenmaal voltooid, zal het merk Vienna House officieel bekend staan ββals Vienna House by Wyndham, naast de 23 merken van Wyndham, waaronder La Quinta, Wyndham, Baymont, Ramada en Trademark Collection.
De verhuizing positioneert het merk Vienna House ook voor groei, gebruikmakend van de marketingcapaciteiten van Wyndham.
“Vienna House’s gastgerichte cultuur, sterke merkherkenning en ambitieuze plannen voor merkontwikkeling sluiten aan bij onze distributiedoelen, waardoor het een perfecte match is om onze internationale groei voort te zetten en onze positie en toewijding aan de regio versterkt”, aldus Ballotti.
Wyndham’s gecombineerde Europese portfolio omvat nu meer dan 400 hotels in meer dan 30 landen.